Betaling og frakt

Betaling:

Vi har Klarna Checkout der du kan betale med Visa og Mastercard. Du kan også betale med faktura som du betaler i sin helhet, eller du kan velge delbetaling.

Du vil få en bekreftelse på mail så snart bestillingen er gjennomført.

Frakt/levering:

Fast fraktpris er på kr 99,- per ordre, bortsett fra store krukker og skjøre gjenstander, hvor fraktprisen kan bli større grunnet fraktkostnader (opplyst i vareteksten på de varer dette gjelder). Alle varer sendes med Mybring/Posten til ditt nærmeste postkontor, og alle pakkene har sporing. (vi sender ikke til Svalbard eller utenfor Norge) Fri frakt på alle ordrer over kr 1000,- (bortsett fra spesialbestilte varer)

Du er velkommen til å hente varer du bestiller på nett i vår fysiske butikk på Melhus. Da velger du «Hente i butikk» som fraktalternativ og vil da få varsel fra oss når varene er klar til henting. Du er velkommen innom i våre ordinære åpningstider. Grunnet plassmangel på vårt lager blir henteordrer stående inntil 7 dager fra du har mottatt hentevarsel fra oss på epost. Etter dette sendes varene med Posten/Mybring til adressen som ble registrert da ordren ble satt og reelle fraktkostnader vil faktureres kunden.

Angrefrist:

Du har alltid angrerett i 14 dager i henhold til angrerettloven, med unntak av varer som hudpleieprodukter, rengjøringsprodukter og spiselige produkter (de omfattes ikke av angrerettloven og kan følgelig ikke returneres). Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne mottok varen. Angrerett innebærer at du som kunde uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Angrerettskjema sendes på mail og brukes ved retur.

Det er som nevnt ikke angrerett på hudpleieprodukter, rengjøringsprodukter og spiselige produkter. Salgsvarer, samt spesialbestilte varer byttes ikke.

Varen må returneres til oss innen 14 dager fra du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet. Varen må returneres i sin opprinnelige stand, med original emballasje og eventuelle merkelapper. Det vil si at kjøpet ikke kan angres hvis du har brutt forseglingen på produktet.

Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnader på en vare som du vil angre kjøpet på, jf. angrerettloven § 25. Du er også ansvarlig for trygg retur av varer, så vi anbefaler deg å pakke varen godt og ta vare på kvittering for frakt. Dersom du sender varen må dette gjøres via Posten/Bring (Helthjem/Postnord eller andre fraktmåter aksepteres ikke).

 

Reklamasjon:

Alle varene kontrolleres før de sendes. Dersom det er synlig skade på en pakke må varene kontrolleres på postkontoret slik at eventuelle skader kan meldes inn der. Dersom det skulle ha oppstått skade som oppdages etterpå må det sendes skademelding til Posten. Posten krever at mottaker av pakken sender inn klagen. Reklamasjon må skje så fort pakken mottas.

Leveringstid:

Varene vil bli pakket og sendt så fort som mulig, men senest innen to hverdager. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes på postkontoret innen 14 dager blir pakken sendt i retur til oss og kjøper vil bli belastet for ordrens faktiske kostnad på frakt og emballasje. Dersom Schei Jakobsen må sende pakken på nytt grunnet feil adresse eller ikke hentet pakke, vil kostnad på ny forsendelse bli belastet kjøper.

 

Priser:

Alle priser er inkludert mva. Vi tar forbehold om trykkfeil.

Gave:

Dersom noe skal være en gave kan vi pakke det pent inn for deg. Bare legg ved en melding om hva som skal pakkes.

Miljø:

Vi vil forsøke å spare miljøet der det er mulig. Vi vil derfor gjenbruke papp og emballasje så langt det lar seg gjøre, og håper at du som kunde setter pris på det. I tillegg vil angrerettskjema og ordrebekreftelse sendes på mail.